onsdag 16 december 2009

Varör slarvar de så???

Jag retar mig på alla korrekturfel. Det kryllar av dem i tidningen varenda morgon. Och ibland i böcker. Det är oerhört irriterande. Men rekordet måste vara den bok jag började på igår. Jag hann bara till typ sidan fyra så kom det första. Sedan var de ett antal. Och det värsta: ett kapitel jag redan läst, återkom! Men herregud, var fanns redaktören??? Hur bråttom får man ha?
Till saken hör att jag läst författarens blogg så jag vet hur bråttom h*n hade på slutet. Huvvaligen!

2 kommentarer:

  1. Språkpolis som jag är har jag också väldigt svårt för dåligt språk. Häromdagen åkte jag förbi en busshållplats där ICA Maxi hade en stor reklamaffisch där det stod "Glimmrande".

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om alla fotöljer som säljs på Blocket. Eller alla hjärtliga hälsningar. Jag kan fortsätta länge till ; )

    SvaraRadera