onsdag 4 april 2012

Konstiga saker, del 2

Jag satte in en annons i vår lokaltidning. Jag ville ha den publicerad 21/3 och 24/3. Frid och fröjd. Jag fick en faktura. Betalade den. Idag kom en till. WTF? Jag ringde.
- Vi fakturerar den 22 i varje månad, och då går alla fakturor ut på annonser publicerade fram till den 21. Och så får du en ny för det andra införandet.
- Jag gör EN beställning och får TVÅ fakturor, för att ni har ett konstigt faktureringssystem.
- Ja men det beror på din kundprofil... yada yada... Och vi upplyser om det här när du ringer.
- Jag ringde inte, jag fyllde i ert formulär på nätet, och fick aldrig den här informationen.
- Nästa gång kan du ringa.
- Nä, det gör jag inte. Allt jag kan göra på nätet, gör jag på nätet. Det måste väl underlätta för er också?
- Mmmm... kanske.
- Jag tänker inte betala faktureringsavgift två gånger för att ni har ett korkat system.
- Ja... jag måste kolla... ähum....ähum...
Vi enades om att jag inte behövde betala fakturaavgift två gånger.
Hur konstigt system är inte det?

2 kommentarer:

  1. Ha Ha Ha.
    Ännu ett bevis på att datorer inte kan ersätta människors arbete

    SvaraRadera