torsdag 12 april 2012

Offentlighetens baksida

Jag har många i min närhet som lever i offentligheten. Jag tycker det är ett ganska högt pris de måste betala. Alltid bli betraktade och igenkända. Alltid ha allas ögon och öron på sig. De måste vara "övertrevliga" och ordentliga för att slippa "Jaha minsann, NN tog inte undan brickan efter sig på lunchen. Det ska väl det lågavlönade cafébiträdet göra åt divan". Och så vidare.
Läser detta och tänker att det är modigt. Men också sorgligt att han valt att blotta sig i hopp om att få lugn och ro. Jag tror tyvärr inte han får det. Nu ska kvälls- och skvallerpressen gotta sig i hans historia. Huvva!

4 kommentarer:

  1. Ja herre gud, skulle inte vilja byta en dag med dessa människor. Så hemskt att alltid bli påpassad! Det var bra skrivet av honom, men det är nog som du säger, det blir nog inte mycket lugn och ro i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Men du, jag saknar dig på din blogg!

      Radera
  2. Verkligen. Varför ska han behöva förklara sig när vi andra inte behöver det.
    Det fina med bloggar och andra forum online är dock direktdemokrati och makten man får att inte bli felciterad. Äntligen får han ju en plats där han får tala till punkt. Men som du säger, det är tråkigt att det ska behövas.

    SvaraRadera
  3. Precis! Men konstigt nog har jag inte sett någon artikel om detta. Inte nu för att jag letat ;)

    SvaraRadera