fredag 25 november 2011

Lista dårå snodd av...

... MammisPammis
Vad gjorde du för 10 år sedan?
Mina barn var 14, 12 och 9 och runt dem var det ganska lugnt då. Jag hade två halvtidsjobb och livet var bra.
Vad skulle du göra om du vann 9 miljoner?
Köpa varsin lägenhet till mina barn och en till mig och Maken. Resa. Bygga en bastu och ett sovrum i stugan. Betala av mina studieskulder. Ge en slant till mina syskon och föräldrar. Ha en brakfest. Starta ett projekt i Ryssland. Starta en tidning. Nähä, det var inte 90 mille? Synd.
Nämn 8 saker som du genast skulle ändra på om du blev statsminister och hade all makt att förändra.
Utrota fattigdomen. Utrota hemlösheten. Satsa på missbruksvården, psykiatrin, äldreomsorgen, skolan och förskolan. Höja bensinskatten, införa gratis kollektivtrafik. Införa medborgarlön istället för försörjningsstöd. Avskaffa kungahuset. Förbjuda bonusar som överstiger en mile. Förbjuda löner över 70 000 kr/månaden. Typ så.
Nämn 7 maträtter som man INTE ska bjuda dig på.
Fläskkorv, ärtsoppa, spenatsoppa och blodpalt. Tyvärr äter jag nog allt annat.
Vilka 6 saker skulle du inte klara dig utan?
Familjen. Vännerna. Kärlek. Mobilen. Läsglasögon. Kontokort.
Nämn 5 personer som du skulle vilja träffa – och varför (döda eller levande)
Min biologiska pappa som jag inte kommer ihåg.
Per Morberg, för han är läcker.
Min aupairfamilj i USA, för vi har tappat kontakten. 
Mina aupairvänner som jag också tappat kontakten med.
Oj, det blev kanske 30.
Nämn 4 orättvisor
Fattiga och rika. Demokrati och diktatur. Friska och sjuka. Trevliga och otrevliga (äsch, kom inte på nån bättre).
Om du skulle tvingas att vara med i 3 tv-program, vilka skulle du då välja?
Tvingas? Jag skulle vara med i vilket som helst, så länge det inte var förnedrings-tv.
Vilka 2 förebilder har du?
Pass.
Nämn 1 sak i vardagen som gör dig glad
Min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar