onsdag 28 mars 2012

Vad ÄR det med folk och e-post?

Jag blir galen på folk som inte kan svara på mejl. Vad är rimlig tid? Jag tycker en, max två dagar. Är det mycket begärt? Myndigheter, företag etc kan ju ha ett autosvar om de är borta. Med privatpersoner har jag lite större förståelse. Men bara lite. Då kan jag sträcka mig till tre dagar. Grrrrrr.

6 kommentarer:

  1. Jag har tidigare försökt googla på vad som anses vara rimlig svarstid och många säger inom 24 timmar. Jag blir precis som du grymt irriterad när svar inte kommer, eller om det dröjer för länge. Kan man inte hantera inkomna mejl ska man baske mig heller inte ge ut någon mejladress!

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur? Man skulle förbjuda en del att ha mejl! Myndigheter, organisationer och företag är SKRÄP som inte svarar i tid!

    SvaraRadera
  3. Jag håller inte med. Jag tänker att om det är så viktigt så mailar man inte. Då ringer man eller besöker personen/institutionen.

    SvaraRadera
  4. Jag kan möjligen hålla med dig när det gäller privatpersoner. Men att besöka en institution/myndighet ed, för att de inte svarar på mejl? Det skulle jag aldrig göra. Jag kan sträcka mig till att ringa, och då skulle jag fråga hur de sköter sin mejl.

    SvaraRadera
  5. Vad gäller privatpersoner så har ju egentligen var och en rätt att göra som de själv vill. Men när det kommer till företag och myndigheter så anser jag att de baske mig är skyldiga att kontinuerligt läsa inkommande mejl och besvara dem å det snaraste. Om de inte har möjlighet att ge den servicen så får de ange det redan på sin hemsida och uppmana folk att höra av sig på annat sätt i stället. Så det så!

    SvaraRadera
  6. Jo. Och det är klart att privatpersoner får göra som de vill, och med tiden lär man sig vilka som svarar, dvs är pålitliga. Jag skickar ofta mejl med info till många samtidigt, och det är lurigt.

    SvaraRadera