måndag 23 januari 2012

Hur ÄR folk funtade?

Jag läser många bloggar. Och nu och då händer detta: Spott och spe, aggressiva och elaka kommentarer. Den här gången var det UnderbaraClaras tur. Och även om merparten är snälla och positiva, så sätter sig de här elaka kommentarerna. Det är inte så lätt att låta dem rinna av sig. Clara fortsätter, men kommer nu att radera de elaka. Det är bra. En del ger ju upp och slutar blogga, och det är synd.
Men varför, varför är folk så elaka? Vad ger det dem att ösa ur sig galla, mot en oskyldig bloggare, de inte känner?

5 kommentarer:

  1. Ja och jag undrar varför de över huvud taget läser en blogg som de inte gillar. Tragiska människor!

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur? Gillar de att bli arga och irriterade?

    SvaraRadera
  3. Nu har jag försökt skriva vettiga kommentarer till både det här inlägget och det senaste, om homos, men jag lyckas inte formulera mig så att man förstår och det var just det jag ville skriva om till det här inlägget. Att det är så svårt att få ner en hel tanke på några få rader utan att det bara blir blaj, alla förstår hur jag menar och ingen tar illa upp...

    SvaraRadera
  4. Och en sak till... Bloggar läser iallafall jag för att de berör mig. Antingen positiv inspiration, eller mera debatt- och fundera-på-vad-jag-egentligen-tycker-bloggar. Ibland vill jag debattera tillbaka och det kan vara svårt att skriva sånt utan att det blir ett påhopp.

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag förstår dig, men jag tycker att man kan diskutera och tycka olika utan att behöva vara elak och gå till personliga påhopp. Det vet jag att UnderbaraClara tål, och gillar. Men när det blir typ "Du är äcklig, vedervärdig, ful, dum i huvudet, en idiot"... osv - då går det för långt. Man måste kunna hålla sig till sak, och inte angripa personen. Om du förstår hur jag menar?
    Jo, det är svårt att få fram det man vill på några få rader. Man får öva.

    SvaraRadera