lördag 3 juli 2010

Facebook kan beröra

Mycket finns att säga om Facebook. Jag gillar den. Och allt jag skriver brukar jag tänka att hela världen KAN läsa. Därför skriver jag ju inte att jag haft sex med min man, bråkat med mina barn eller att en granne är kocko. Jag undviker "Fint väder idag". Och landar någonstans däremellan i mina statusuppdateringar.
Men häromdagen skrev jag något som var ganska personligt/privat. Jag skrev om en grej där jag både fick gråta och skratta. Och jag slog personligt rekord: 31 har tryckt på gillaknappen och 32 har kommenterat.
Av det drar jag slutsatsen att Facebook är bäst när den berör. Det betyder dock inte att jag tänker skriva när jag haft sex med min man, bråkat med mina barn eller att en granne är kocko.
PS Jag fick dessutom tre meddelanden, två mejl och två telefonsamtal i ärendet. 

4 kommentarer:

  1. Du har rätt. Ofta kommer jag på mig själv med att skriva fullkomligt meningslösa inlägg (för att inte säga alltid!). Gillar också de där inläggen som är lite mystiska och inte talar om precis allt så jag får bli riktigt nyfiken.

    Förresten, sån himla tur att du fick tillbaka jobbet!

    SvaraRadera
  2. Meningslösa vet jag inte. Jag tycker de är intressanta. Men det är ju för att man inte vill lämna ut för mycket som man håller sig sådär lite-lagom-liksom.
    Jo.

    SvaraRadera
  3. Upptäckte förresten ett riktigt slarvfel på Blogspot! När jag ska välja profil för att kunna kommentera dina inlägg står det "Namn/webadrsss"! Huvva!

    SvaraRadera