torsdag 3 februari 2011

Hur många gånger ska man säga hej?

Knäpp fråga, det kan ju aldrig skada att säga hej. Såklart. Men jag har en kollega som hälsar varenda gång vi ses. Och det brukar väl bli fyra, fem, sex gånger per dag. Och hon säger hej varenda gång! Själv säger jag hej en gång, första gången man ses på morgonen. Ibland kanske det kan bli två för att jag inte riktigt kommer ihåg om vi setts (vi är många på mitt jobb). Men den här kollegan. Jag blir inte riktigt klok på henne. Ett tag trodde jag hon hade dåligt minne, att hon glömt att vi setts. Men jag vet inte. Jag tror inte det är så. Och hon är liksom så glad varje gång, och säger ofta "Hej vännen" eller "Hej Doris" eller "Hej, va roligt att se dig". Och jag känner mig otrevlig som inte säger hej, för jag är ju inte beredd på det, eftersom jag redan sagt det. Eller nu gör jag det, för jag vet hur hon är.Visst är det konstigt?
Ha ha, så stora problem jag har ;)

3 kommentarer:

  1. Men herre gud så jobbigt! Jag gör som du, säger hej när jag för första gången den dagen ser någon kollega. Vi är också många på jobbet och dessutom börjar folk olika tider så ibland kan det hända att jag av misstag hälsar två gånger på någon. Men att säga hej VARJE gång man ses känns ju nästan lite vrickat (om du ursäktar).

    SvaraRadera
  2. Ja det kan ju bli lite knepigt det där. Oftast säger man ju hej bara första gången sen kanske man bara liksom nickar lite till varandra. Men ja alla gör visst olika ;)
    det är lite som en del alltid säger hejhej liksom dubbelt när man ses, det har jag funderat på varför...

    SvaraRadera
  3. Va bra att ni håller med mig! Det är klart det är fånigt att hetsa upp sig över det här, men jag KÄNNER mig obekväm/otrevlig när jag inte hälsar. Men idag sa hon "Hej igen". Ha ha, hon kanske läser här ;)

    SvaraRadera