måndag 14 februari 2011

Om konsten att hitta balans

Jag har det ju rätt tufft nu, som alla mina trogna läsare vet. Det går lite upp och ner, fram och tillbaka. Två steg fram och ett tillbaka. Men jag tänkte på det idag, när jag fortfarande är lite uppfylld av min fest, att jag är bra på att fylla på den positiva skålen, för att hitta balans. Jag har så mycket i eländesvågskålen, att jag måste fylla på i den andra för att inte gå sönder. Så i lördags, på min fest, hade jag bestämt mig för att ha skitkul. Jag skulle inte tänka på, och prata om, mitt elände. Jag svarade på frågor om det, men tog inte upp det själv. Och kanske är det därför jag hade så HIMLA kul? För att jag har det så HIMLA tufft? Fattar ni hur jag menar?

4 kommentarer:

  1. Jag tror att jag fattar vad du menar och det är väl suveränt att du ser till att fylla på den där positiva skålen. För många är det nog lätt att bara se eländet och stänga in sig i det och det gör ju absolut ingen gladare. Att du har förmågan att se även det positiva och njuta av det gör det ju förmodligen lite lättare att hantera det som är svårt.

    SvaraRadera
  2. Exaktemente! Vi borde ses, du kloka kvinna. Kan du inte kolla med E? Jag kan Doodla!

    SvaraRadera
  3. Ja, och tänk hur TUFF man blir av att ha det TUFFT! ;-) /sis

    SvaraRadera