söndag 16 oktober 2011

Fort och fel eller Snabb och slarvig

Jag är snabb. I tanke och handling. Det betyder att det blir fel ibland. Men lugn alla läsare: jag är inte hjärnkirurg. Jobbar inte i sjukvården. Så mina fel blir aldrig ödesdigra. (Peppar, peppar.) Jag trycker på knappen lite för fort, och måste trycka en gång till (typ glömma bilagan i mejl). No big deal. Jag syr, det blir fel. Sprätta, göra om och göra rätt. Men det gör mig ingenting. Hellre fort och fel än långsamt och rätt. Nu pratar vi fortfarande bagateller, inget som hänger på liv och död. Jag har en kollega som är likadan. Vi älskar varandra, och hänger med i varandras svängar. När vi är på ruta sju är de andra på två. Men vi är så snälla så vi väntar in dem. Under tiden hinner vi göra en massa annat.
Vi pratade om det häromdagen, och kom fram till att de långsamma ju också gör fel ibland. Alltså är det bättre att hinna göra mycket och det blir fel ibland, än att hitta göra lite och ändå blir det fel ibland.
Rätta mig om jag har fel.
PS Jag VET att jag måste bättra på mitt tålamod. Därför spelar jag Wordfeud. Men än har jag inte lärt mig att inte ha så bråttom. Därför förlorar jag typ 2 matcher av 5. Det grämer mig. Trots att jag inte är en tävlingsmänniska.

2 kommentarer:

  1. Jag är nog lite grann som du. Min stora brist är att jag märker att jag kan ha dåligt tålamod med de som är långsamma, det kryper i kroppen på mig när det går för sakta. Det måste jag jobba med. Och jag håller med om Wordfeud, det går låååångsamt! Jag är van att spela liknande spel på nätet och där har man 1.30 min på sig att lägga ett ord och max 10 min var på hela matchen.

    SvaraRadera
  2. "De har kommit till oss för att vi ska öva oss på dem". Vi MÅSTE knipa igen truten och sitta på våra händer ibland. Men aj aj vad det kliar.
    Ja men eller hur, om WF? Frustrerande. Man borde få snabbhetspoäng.

    SvaraRadera