lördag 29 oktober 2011

Alltid någon annans fel

Jag har svårt för människor som alltid skyller på andra/annat. De försover sig och säger "Klockan ringde inte". Nä, för du hade glömt att ställa den. Jag kom för sent till jobbet för det var så långa bilköer. Nä, du startade för sent. Och så vidare i all oändlighet.
I dag är det halt ute och en bil ligger på taket i en erkänt farlig kurva. Hoppas verkligen det gick bra för alla i bilen! "Vägverket måste göra något åt vägen, det är inte första gången det händer", skriver vänner uppbragt på FB . Visst, det kanske behövs, men jag tänker att man också måste ta eget ansvar och sakta ner i kurvan. Men det skrev jag inte. Jag orkar inte alltid vara motvalls, och när jag inte vet hur det gick för dem i bilen är det respektlös att jag ska besserwissra.

2 kommentarer: