fredag 7 oktober 2011

Visa hänsyn till oss kräkmagade!

Jag är kräkmagad när jag äter. Om ni inte förstår ordet, så betyder det att jag börjar må illa om någon börjar prata om kiss, bajs, spyor eller annat äckligt. Jag kan inte fortsätta äta då. De som känner mig, vet det, och brukar låta bli. Ibland börjar de, så säger jag bara "Sluta!" så kommer de på sig. "Visst ja, förlåt". Men häromdagen, i personalmatsalen, satt vi ett helt gäng och åt. Tack och lov hade jag ätit färdigt. Då börjar en kollega berätta om sommarstugegrannen som tömt latrintunnan i skogen och då hade hennes hund rullat sig i det, och så fick vi veta alla detaljer om lukt och konsistens. Tidigt i berättelsen sa jag "Snälla, kan inte folk få äta utan att behöva lyssna till sånt äckel?". Men hon fattade ingenting, utan bara fortsatte. Jag såg de andra himla med ögonen och tappa aptiten, men det gick henne obemärkt förbi.
Alltså: man vet ju inte om folk är kräkmagade eller inte, så kan man inte bara låta bli att prata om sånt här i matbordet? Eller är jag överkänslig?

7 kommentarer:

  1. Testar bara. Några har problem att kommentera. Kan det bero på webbläsaren?

    SvaraRadera
  2. Med Google Chrome gick det, liksom med Firefox, men inte Explorer. Mycket konstigt...

    SvaraRadera
  3. Jag använder explorer, har ofts problem att kommentera på blogspot-bloggar. Får se nu om det går...

    Ang. kräkmagar, är jag en sån som kan prata om vad som helst när jag äter. Det är nog något jag ska vara glad för, måste vara jobbigt om man inte kan det.

    SvaraRadera
  4. Jag gör ett nytt försök att kommentera, kanske går det bättre nu. Jag såg inte ens kommentarerna tidigare när jag provade.

    När det gäller kräkmagarna så kan du komma och äta lunch i en vecka på mitt jobb, efter det är du garanterat härdad.

    SvaraRadera
  5. @Matilda: För dig funkade det tydligen med Explorer. Och grattis ;)
    @Kristina: Tack mn nej tack, Jag har försökt. Det går inte.

    SvaraRadera
  6. På mitt jobb då vi jobbar kväll händer det rätt ofta att vi får avbryta middagen mitt i ätandet, för att gå och torka bajs, spyor (ofta inte vanliga bajs o spyor utan blodtillblandade), urin eller blodiga upphostningar. Nä, det är inte fräscht, men man blir härdad.

    SvaraRadera
  7. Men gu, jag mår illa bara jag läser det. Jag tvivlar på att jag kan härdas. Då borde jag gjort det vid det här laget.

    SvaraRadera