söndag 18 december 2011

Knasig dröm - hur tolka den?

I perioder kommer jag ihåg vad jag drömt, och det är rätt kul. Jag brukar drömma den ena drömmen knasigare än den andra.
I natt drömde jag att min man varit otrogen och kvinnan blev med barn. Jag var arg, verkligen skitarg, ledsen, besviken... ja, ni fattar. Kvinnan ville behålla barnet, vilket min man inte ville, men han lovade ta sitt ansvar, med varannan-veckas-boende. Då tänkte jag "Jag har enbart pojkar, tänk om det blir en flicka, och jag och hon kan få en fin relation. Jag kan bli en bra bonusmamma".
Nu är frågan: hur ska jag tolka drömmen?

2 kommentarer:

  1. Hmm, det var ju en intressant dröm. Kanske du t.o.m förlikat dig med tanken och blev besviken när du vaknade ;)

    SvaraRadera
  2. Nä! Där går gränsen ;)
    I natt drömde jag att JAG var gravid! Mitt undermedvetna som vill bli farmor?

    SvaraRadera