måndag 23 augusti 2010

Skulle jag ha sagt till?

Jag var på en tillställning (inte fest, genom jobbet) med ca 20-30 personer. Där fanns en dam med vita byxor. I baken hade hon en brun fläck. Inte jättestor. Men dock. Väl synlig. Förmodligen hade hon släppt en blöt prutt. Jag ville gå fram till henne och viska detta, men sen insåg jag att hon inte skulle kunna göra något åt saken. Eller kanske går folk omkring med extrakläder i handväskan omutifallatt? Men tänk i kväll när hon klär av sig och ser den bruna fläcken. Stackarn!

4 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker att du skulle ha sagt till. Jag skulle nog ha velat veta om jag gick omkring så i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också det. Men vad skulle hon ha gjort? Suttit hela tiden och rest sig när alla andra gått? Jo, du har rätt. Jag borde sagt till.

    SvaraRadera
  3. Hon kanske kunde ha trollat fram en kofta att knyta om midjan eller nåt. Men jag vet, det är inte enkelt att säga till om sådana där saker, så jag är inte helt säker på att jag skulle ha sagt något heller - lättare att säga till andra vad de skulle ha gjort!

    SvaraRadera
  4. Jo. Och det fanns ju de där som kände henne, då är det ju lättare. Jag fick mens på jobbet en gång. I mina vita byxor. Jag sköljde upp byxorna, satte på dem blöta, och körde i gång en fläkt på golvet, framför skrivbordsstolen. Och knöt en jacka runt midjan. Nu kan jag skratta åt det. Då var det inte kul.

    SvaraRadera