tisdag 31 augusti 2010

Linda Skugge sätter huvudet på spiken

Ibland är hon ute och cyklar, men ofta har hon rätt. Som nu. Klart man ska sätta barnen först! Jag, som nyss blivit "utan hemmavarande barn" vet ju att småbarns- och skolbarnsåren går i en grisblink. Nu är det alldeles tomt och tyst i huset och jag sörjer att jag inte har mina barn hängande i kjolen. Äsch, det är dubbelt, förstås. Klart jag är glad och stolt över att de klarar sig själva, och det är ju så det ska vara. Inte ska de bo hemma tills de är 35, för jessunamn. Men jag har inte vant mig vid all tid. Jag funderar över vad jag ska användaden till. Förslag någon?

2 kommentarer:

  1. Med tanke på de snygga alstren du lade ut på FB så tycker jag att du är inne på rätt väg med vad du ska göra med din tid - skapa! Sedan är det ju inte helt fel att bara göra ingenting ibland också, lägga sig i soffan och läsa en bok t.ex.

    SvaraRadera
  2. Tack. Jo, jag älskar ju att sy, sticka, virka och skapa, så det ska jag absolut göra oftare. Läsa mitt på dan, i soffan? GÅR det ;) Jo, men det är klart jag ska unna mig det nu. Grejen är bara att det är så ovant så jag blir så rådvill över alla möjligheter som står till buds.

    SvaraRadera