tisdag 6 september 2011

Om att ta plats 2

Jag var på en tillställning idag. Bredvid mig satt en man jag inte känner och bredvid honom satt en kvinna. Jag gissar att de var flyktigt bekanta. Vi satt i ca 30 minuter, och han höll låda i typ 29 minuter. Hon lyssnade artigt. Och jag överhörde allt och vet nu vad han jobbar med, hur han träffade sin flickvän, att han haft strul med CSN, att han var i Frankrike nyligen, att han alltid har en idébok med sig och tusen andra saker. Om kvinnan bredvid vet jag inte ett smack. För aldrig fick hon en fråga av honom. Inte en endaste en. Han var inte nyfiken. Och f*n inte ens artig. Jag blir så trött. Tyvärr var det varken första eller sista gången jag får bevittna något liknande.

5 kommentarer:

  1. Men det där är ju mer regel än undantag! Så typiskt!

    SvaraRadera
  2. Usch så tröttsamt. Vet folk inte att vi har två öron och en mun - man ska lyssna dubbelt så mycket som man tjötar.

    SvaraRadera
  3. Just det! Nä, många verkar inte fatta det.

    SvaraRadera