torsdag 1 september 2011

Om att ta plats

Jag känner en person som tar mycket plats. Eller inte bara en, men nu tänker jag på en specifik. I vanliga fall är alla så artiga och lyssnar och lyssnar och låter honom ta plats. Men i dag blev jag så less. Och så tog han upp ett ämne som engagerar mig, så jag avbröt honom och gick igång. Jag andades knappt. Bara för att han inte skulle knycka pratutrymmet igen. Vad hände? Han tappade intresset totalt och började bläddra i en tidning. Suck. Men vi andra hade kul och struntade i honom. Jag tror alla tyckte det var ganska skönt, men han blev nog fruktansvärt stött. Eller nåt. Men det är inte mitt problem. Det är hans.
Eller är jag elak?

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha dig tillbaka!

    Nej, du är inte elak. Sådana människor måste få lära sig att det finns andra än dem.

    SvaraRadera
  2. Tack!/Doris som inte kan logga in för att kommentera ;(

    SvaraRadera