torsdag 6 januari 2011

Det finns så mycket kärlek på Facebook

Alex Schulman tycker det finns så mycket hat, och lite kärlek där.  Han skriver bland annat om den tragiska händelsen när en kvinna tog sitt liv, och skrev om sina planer på FB. Ingen ingrep. Det är fruktansvärt.
Och så skriver han "Man läser vad någon har för sig och skriver en hånfull kommentar. Allt handlar om positionering. Ingenting är längre på riktigt."
Jag har ALDRIG fått en hånfull kommentar. 
Och vidare "Själv har jag 4 000 vänner på facebook. Jag skulle inte ringa till någon av dem om jag var olycklig." 
Det är synd om Alex Schulman. Men det är knappast Facebooks fel.

4 kommentarer:

  1. Nej det är inte FB´s fel. FB kan vara riktigt bra tycker jag, jag har inte heller fått några hånfulla kommentarer där, oftast är det istället precis tvärt om tycker jag. Man peppar varandra. Fast sen har ju inte jag 4000 vänner där, jag har kanske 100.
    Men att ha 4000 vänner på FB känns lite jobbigt, och att inte ha en enda i den listan man kan ringa om man är olycklig, ja då fattar jag inte riktigt varför man har FB. /Kram

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Jag tycker att fördelarna överväger stort!

    SvaraRadera
  3. Det känns som om han gick mer efter kvantitet i stället för kvalitét - 4.000 personer och ingen som han kan tänka sig att ringa!

    SvaraRadera