söndag 9 januari 2011

Hur många tantvarningstecken har jag?

MammisPammis skrev om sina, och jag gick loss på mina. De här kom jag på: Förfasar mig över tunt klädda ungdomar. Har broddar. Jag dricker inte så mycket ”för det är ju en dag i morgon också”. Jag är morgonpigg och kvällstrött. Jag tycker man ska vara hel och ren ifall man skulle hamna på sjukhus. Jag har jul- och påskgardiner. Kokar sylt och saft. Vågar huta åt snorungar. Och de lyder. Har paraply när det regnar. Men jag sparar INTE presentpapper, slätar ut och använder det igen. Det gör däremot min mamma. Sån kommer jag aldrig att bli.Men grejen är att jag har inga större problem att vara tant. En ung tant, vill jag dock betona. Eller det kanske inte går?

5 kommentarer:

  1. Nej släta ut papper och spara till nästa gång, där går verkligen gränsen ;)
    Inte har jag paraply heller men det beror främst på att jag alltid lyckas glömma ta med det.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är helt okej att vara tant faktiskt. Och numera blir man ju inte tant lika tidigt, och inte på samma sätt, som förr.

    SvaraRadera
  3. Fast frågar mina döttrar är jag säkert väldigt tantig....kanske ;)
    Fast det gör inget, för med ålder kommer visdom!

    SvaraRadera