söndag 12 juni 2011

Ärlighet varar längst 2

Jag såg Solsidan. Det är roligt och så mitt i prick, men skruvat. Idag handlade det bland annat om Anna (Mia Skäringer) som gick på gym med Mickan (Josefine Bornebush). Anna tyckte det var pest, men håller god min och säger att det är toppen. Hon vet inte riktigt hur hon ska slippa, så till slut säger hon att hon inte har råd. Då får hon ett årskort i present av Mickan och de andra tjejerna! Och hon håller fortfarande god min. Så korkat! Varför inte säga "Nä, gym är inte min grej". Jag vet, det är bara en tv-serie, men sådant här händer ju ofta i verkligheten. För ofta. Det är bara dumt. Säg som det är, gott folk!

2 kommentarer:

  1. Ja, jag älskar också Solsidan. Sånt där hände dottern en del förut, hon vågade inte säga att hon inte gillade vissa saker som mormor bjöd på - ville inte såra henne. Hon sa att det var jättegott och sedan bjöd så klart mormor på det igen och igen. Jag fick lära henne att det inte är farligt att säga som det är.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Klart det är en balansgång mellan att säga som det är, och såra någon. Det är också lättare (och viktigare!) att säga som det är till sina nära och kära, än det är till mer perifera människor som man inte träffar så ofta.

    SvaraRadera