torsdag 16 juni 2011

Hjälp någon annan

En kompis berättade att han hjälpte en person som inte kunde ta ut pengar på bankomaten, och en taxichaufför stod och ville ha betalt. Min kompis betalade, och personen blev helt chockad.
- Hur ska jag kunna tacka dig?
- Hjälp någon annan.
Så berättar en annan kompis som köpte en familjepizza men inte kunde betala med kortet, att en gäst på pizzerian betalade. Samma där. Betalaren ville inte ge telefonnummer eller kontonummer utan sa:
- Hjälp någon annan.
Det är så fint! Så himla fint.

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir, precis samma sak hände mig för en så där nästan 30 år sedan. Jag har faktiskt skrivit om det en gång http://www.mammispammis.se/2009/07/en-hjalpande-hand/

    SvaraRadera
  2. Jag ryser när jag läser din historia!
    Lyckoforskning visar ju också att vi blir lyckliga av att GE, tvärtemot vad man kan tro.
    Jag brukar avrunda uppåt, 1 krona, 2, 5 eller 7, typ, när jag handlar. "Behåll växeln", säger jag, och de blir hur glada som helst. Det är inte summan, det är grejen. Att man ger. Och att det är oväntat.

    SvaraRadera