onsdag 1 juni 2011

Ärlighet varar längst

Jag vet inte vad kungen gjort och inte gjort, men nog är han i klistret. Jag tror inte att han talar sanning till 100 procent, och jag undrar varför. Han måtte ha dåliga rådgivare. För sanningen brukar komma fram. Förr eller senare. Och har man ljugit, blir det så mycket värre. Varför inte säga "Jag var ung, jag gjorde några korkade grejer, jag var berusad och jag är ledsen för att min familj fått lida. Jag är inte mer än människa. Och vi människor gör fel". Så. Vem skulle INTE förlåta honom?
Om jag skulle bli typ politiker skulle jag ta fram alla lik ur min garderob och lägga dem på bordet. Jag skulle säga "Jag har gjort många dumma saker. Jag har druckit hembränt, jag har jobbat svart, jag har anlitat svart arbetskraft, jag kör ofta för fort och har fått böter för det en gång, jag har tagit en springnota en gång, jag har plankat på tunnelbanan kanske tre gånger, jag har varit på strippklubb och på svartklubb och säkert ytterligare några korkade saker som jag glömt. De flesta dumheterna gjorde jag i min ungdom, men jag gör fortfarande dumma saker ibland. För att jag är människa. Vill ni ha en perfekt person måste ni välja någon annan." Och skulle jag hamna i klistret, skulle jag inte ljuga. Faktiskt inte.
Däremot finns det en sak som jag önskar att medierna skulle respektera: Lämna min familj utanför. Det skulle de inte, så därför blir jag inte politiker. Eller kändis. Priset de får betala är för högt.

3 kommentarer:

  1. Så sant som det är sagt!Blir intressant att följa den här kungaaffären faktiskt. Jag brukar inte bry mig speciellt mycket om kungahuset, men det här blir ju riktigt spännande. Ogillar dock att det är mina, dina och alla andras pengar som går åt till eventuella strippklubbar och annat.

    SvaraRadera
  2. Verkligen. Jag tycker inte om det här drevet, den här makten som media missbrukar så. De ska informera, inte håna eller frossa.

    Men vad gäller kungen får han klara sig utan med medkänsla. Har han gått på strippklubb för mina skattepengar kan han gott få skämmas. Suck, vilka skandaler! Tur att man är republikan.

    SvaraRadera