lördag 18 juni 2011

Om barnfattigdom

Det andra jag hetsade upp mig på när jag lyssnade på Ring P1, var att så många ifrågasatte om det fanns barnfattigdom, som Rädda barnen visat i en undersökning. "Om ungarna inte har råd med en Iphone så är de fattiga", sa en gubbe. Det handlar inte om en Iphone eller ingen Iphone, gubbjä**l. Och en annan sa "Har ungen råd att vara i stallet är de inte fattiga". Det kostar noll kronor att vara i stallet. Att rida kostar, men det har den ungens föräldrar inte råd med. Och "Föräldrarna röker väl. Sluta med det så slipper de vara fattiga". Och vad vet personen om det??? Och "Håkan Juholt ska väl inte prata om barnfattigdom, han som har 100 000 i månadslön och kan ge sina söner allt de pekar på". Vem ska prata om barnfattigdom om inte Håkan Juholt? Och Fredrik Reinfeldt? Vem ska utrota den, om inte de??? Ibland blir jag så trött på alla korkade, tvärsäkra människor. Eftersom jag själv alltid har rätt. Ödmjuk är jag också ;)

4 kommentarer:

  1. Det är väl samma knäppskallar som ringer sådana där program som också skriver kommentarer till artiklarna i tidningarna. Och du, nu finns ju en ledig tjänst som du kan söka - Mauds.

    SvaraRadera
  2. Jo.
    Ha ha. Skulle inte tro det. Fy farao vilket högt pris att betala. Och så är jag för otålig. Vill se resultat snabbt.

    SvaraRadera