torsdag 7 april 2011

Jag, en avundsjuk typ

Det är väl inget större problem, men det kan reta mig en aning att jag alltid ska jämföra mig med dem som har det bättre. Och det gäller särskilt de som har mer pengar än jag. Inte nog med att de tjänar bra, dessutom får de ärva en och annan miljon av sina föräldrar. Det gör mig ruskigt avundsjuk. Jag vill också. Med mitt förnuft vet jag att det är puckat av mig. Jag har det verkligen jättebra. Varför kan jag inte jämföra mig med dem som har det sämre, och vara glad och tacksam? Jo, ibland gör jag det. Men alldeles för sällan.

2 kommentarer:

  1. Jo, jag vet, men det är så dumt. Det gör mig bara frustrerad. Jag kan ju inte säga att det är en drivkraft, för jag är för gammal för att utbilda mig till något välbetalt yrke. Och mina föräldrar kommer inte att lämna miljoner efter sig. Men jag spelar på Lotto, så lite hoppfull jag är allt.

    SvaraRadera