fredag 8 april 2011

Jag hade rätt! Jippie!

Jag har alltid hävdat att barn mår bäst av åka baklänges i vagnen, och se sina föräldrar. De behöver inte den stimulans de får av att åka framlänges. Tvärtom! Det blir för mycket stimulans och för rörigt. Det diskuterade jag med kompisar och andra redan på dinosauriernas tid när mina barn föddes (slutet på 80-talet och början på 90-talet). Alla tyckte jag var helknäpp som envisades med att ha mina barn bakåtvända lääääänge. Men se. Jag hade rätt! Inte undra på att mina barn är så smarta, snälla, verbala, snygga, fina, omtänksamma, generösa, gulliga... Jag slutar här.

7 kommentarer:

  1. När dottern var liten pratades det faktiskt om vikten av att inte vända barnen framåt för tidigt. För oss blev det också en självklarhet att inte göra det eftersom vi bodde i Sthlm när hon var liten och där är det ju hela tiden ett myller av folk och rörelse överallt, på tok för mycket för ett litet barn att ta in.

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur? Våra två äldsta är ju också födda där och inte ville jag gå Hornsgatan och Ringvägen fram med ungarna framåtvända. Mina kompisar tyckte det var praktiskt, för då kunde de smygäta godis.

    SvaraRadera
  3. Ha ha, det var ju också en aspekt på det hela - att kunna göra förbjudna saker bakom barnets rygg!

    SvaraRadera
  4. Det var väl det argument de drog fram ur rockärmen, när de andra tröt ;)

    SvaraRadera
  5. Vi vände nog våra barn framåt i vagnen ganska tidigt om jag minns rätt, eller runt 7-8 månader var dom nog. Men då hade vi under någon månads tid haft en kamp med barn som velat ställa sig upp i vagnen för att blicka framåt. Fast mina barn är kloka, smart, vackra, intelligenta, verbala m.m. ändå ;)
    Fast jag pratade alltid med mina barn när de satt i vagnen, hur små de än var så pratade jag med dom. Berättade vad vi såg, vart vi skulle m.m. Jag fick många konstiga blickar av folk som säkert tyckte jag var helt från vettet, men jag fortsatte. Jag tycker det är viktigt att prata med sina barn om allt och ingenting. Trevlig fortsättning på helgen. Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha, ja dina barn har säkert blivit jättefina ändå ;) Det är klart det är individuellt, och det är ju super att prata med ungarna hela tiden. Eller ibland kan man ju vara tyst så de får en syl i vädret ;)

    SvaraRadera
  7. hahaha ja ibland fick dom väl svara...lite ;)

    SvaraRadera