tisdag 5 april 2011

Jag, en sammankallande

Jag har många vänner som jag gillar att träffa. En del träffar jag ensam, men med många så är vi ett litet gäng på tre, fyra, fem, sex personer. Och i 95 fall av 100 är det jag som tar initiativet till att ses. Alla tycker det är kul, och vi får till en träff förr eller senare. Jag har inget emot att vara sammankallande, men ibland kan jag undra om de andra inte vill ses. Eller väntar de bara på att jag ska ta initiativet? Det blir ju bekvämt för dem. Bara luta sig tillbaka och vänta. Och nej, jag tänker inte strejka - det är alldeles för roligt att träffas, men jag kan ändå önska att någon annan tog initiativet ibland. Överhuvudtaget så ses folk för lite. Lyft rumpan ur tv-soffan och hälsa på någon, vet ja!

3 kommentarer:

  1. Det blir ju väldigt bekvämt för de andra eftersom de antagligen vet att du fixar, i sinom tid...

    SvaraRadera
  2. Människor är bekväma av naturen, vet man att någon annan fixar så avvaktar man. Men nästa gång är det nog i alla fall MIN tur att vara sammankallade till vår lilla grupp - det blir dock inte innan flytten för just nu vill ingen vara i vår röra (inte ens vi själva).

    SvaraRadera
  3. @Marie-Louise: Jo, så är det säkert. @Kristina: Nu tänkte jag inte på vår lilla grupp, eftersom vi inte träffats så många gånger. Men jag kommer hemskt gärna på husesynsträff.

    SvaraRadera