fredag 8 april 2011

Jag, en ifrågasättare

Någon kvällstidning (hittar inte artikeln) skrev att pedofiler i fängelse skulle få tillgång till dator med internetuppkoppling. Så de kan surfa efter barnporr. Nä, det var såklart inte syftet, men det blir konsekvensen. Att de ska få det, är för att man inte "kan bestraffa alla kollektivt" genom att förbjuda datorer. Suck. Sedan när blev en dator en mänsklig rättighet?
För några veckor gjorde min lokaltidning en artikel om HVB-hem (Hem för Vård och Boende), och listade vilka som fått kritik från tillsynsmyndigheten. Ett av hemmen hade fått kritik för att de boende inte fick ha mobiler eller datorer. De skulle också öppna posten tillsammans med personal. Hemmet fick kritik för de här reglerna var integritetskränkande! Men HALLÅ! De som är där, är missbrukare. Och hur ska vi få drogfria HVB-hem om de boenden INTE får restriktioner? Jag fattar det inte!
PS Jag mejlade journalisten på min lokaltidning. Tror ni jag har fått svar?

2 kommentarer:

  1. Ur led är tiden! Och jag antar att du har fått lika mycket svar från tidningen som jag har fått från bussbolaget :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Synd att våra bloggar inte är mer välbesökta än de är. Vi borde ha mer MAKT, så när vi skrev om bussbolag och lokaltidningar, så HÄNDE det något.

    SvaraRadera