lördag 27 mars 2010

Lagstifta om kvinnor i bolagsstyrelser

Det har snackats för länge utan att vi sett en förändring, så nu är det dags för lagstiftning.
Jag tittar på Draknästet på SVT. Ett bra program, men det kan göras bättre. Varför intervjuar inte Ebba personerna när de kommer ut? Jag ville veta varför de två kvinnorna med den briljanta idén om ett testamente för mina nätaktiviteter, tackade nej.
Nåväl. Jag googlade på Douglas Roos, för han verkar vara en spännande person. Och vad ser jag? Han vill också lagstifta! Hör bara: "Om fler kvinnor hade suttit på höga positioner i näringslivet hade vi inte haft finanskrisen i dag. Kvinnor leker inte med pengar på samma sätt som män, är mindre riskbenägna, mer ansvarstagande och samvetsgrannare".Go Douglas, go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar