tisdag 23 mars 2010

Vem vill byta liv?

Jag läste någonstans att om alla gick omkring med sina liv i genomskinliga plastpåsar, skulle ingen vilja byta. Alla har liksom sin skit.
Jag har inte världens bästa liv, och jag är lite vingklippt för att livet varit tufft mellan varven. Men jag har ju klarat av det, och i det stora hela är jag väldigt, väldigt nöjd.
Så jag tänker på kollegor, vänner, släktingar, grannar, bekanta. Och jag kommer inte på en enda som jag skulle vilja byta med. Däremot skulle jag vilja ha mitt liv plus några beståndsdelar av andra. Då skulle det bli perfekt.

PS Jag läste en artikel om Hillevi Wahl. Vad säger hon på slutet? "Alla har sin skit. Jag hörde en gång någon som sa att om alla gick omkring med sina liv i genomskinliga plastpåsar, så skulle ingen vilja byta." Va? Har hon läst min blogg???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar