måndag 11 januari 2010

Censur på FB pga barn

Jag kom på mig själv med att censurera mig själv på Facebook häromdagen. Vi pratade om städning. Jag skrev "Det är med städning som med sex: hellre ofta och lite än sällan och mycket". Så kom jag på att mina barn (typ tonåringar) läser mina statusuppdateringar, så jag skippade det. Och nu, när jag skriver detta, kommer jag på att min 76-åriga svärmor också är min vän på FB. Vilken tur att jag hejdade mig.
PS Mina barn tycker jag tar FB alldeles för seriöst. Jag tackar nämligen nej till att adda alla politiker och alla jag inte känner. Så seriös är jag.
Sofia Mirjamsdotter tipsar om vett och etikett på Fejan.

4 kommentarer:

  1. Ja, det är lätt att glömma bort att ALLA kan läsa det man skriver. Jag minns en krönika i VK för ett tag sedan när en tjej i tonåren var irriterad för att de vuxna hade "tagit över Facebook". Jag undrar bara vad som hade fått henne att tro att FB enbart är för ungdomar.

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Sen BEHÖVER ju inte ens ungar adda en, om de vill behålla det "ungdomligt" liksom.

    SvaraRadera
  3. Jo ibland får man lov att tänka till. Och vad gäller mina barn och deras kompisar så är det DE som addat mig och inte tvärtom.

    SvaraRadera
  4. Ja de får de skylla sig själv ; ) Jag tänker nog till varenda gång.

    SvaraRadera