lördag 15 maj 2010

Ebba Witt Brattström for president

Hon är verkligen välmöblerad i skallen. Och startar de Grupp 8 igen ska jag banne mig bli medlem.
Jag har haft förmånen att besöka en massa skolor i mitt jobb. Och jag blir förskräckt över hur flickorna är snälla och fattar snabbt, och får vänta, vänta, vänta på de struliga pojkarna. Det är bedrövligt.
Ebba säger: "Flickor tjänar på att gå i flickskola... då slipper de pojkarnas konkurrens om utrymmet. Att de får prata till punkt. Så egentligen har vi offrat flickorna i och med samskolan. Det kan man se nu. Fler unga kvinnor än män tar visserligen universitetsexamen men de mår sämre."
Jag börjar mer och mer luta mot att vi ska ha flick- och pojkskolor. 

4 kommentarer:

  1. Ja det gör också jag.
    Men då av en något mer omslutande orsak:

    Människan är en tvåkönad varelse.

    Behovet av att få göra kön är oändligt.

    Både pojkar och flickor "tvångspressas" av den rådande kvinnoskolan. Pojkar agerar ut denna frustration på sitt sätt och flickor på sitt.

    Sveriges välstånd byggdes av en skolordning med pojk och flickskolor.

    Efter införandet av könsmixade skolor har Sveriges kreativa kraft successivt förlorat mot Asiaterna.

    Snart lever vi i det "olönsamma samhället".

    SvaraRadera
  2. Intressant! Du har absolut en poäng. Men man uppfattas ju som en ärkereaktionär typ om man vågar yppa ordet flick- och pojkskola.
    Kul att du hittade hit, och tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt. På E:s skola delar de ibland upp klassen i flickor och pojkar och allt blir så väldigt mycket lugnare då, även killarna tjänar på det då de lugnar ner sig betydligt och inte behöver "tuppa" sig för tjejerna.

    SvaraRadera
  4. Just det! Vad väntar politikerna på? Ingen som vill driva det som en valfråga?

    SvaraRadera