onsdag 19 maj 2010

Vad ÄR det med folk och mejl???

Jag gjorde en felanmälan om min e-post. För det första så funkade inte kontaktformuläret på deras hemsida, så jag fick mejla. Sedan dröjde det och dröjde och dröjde. Så jag ringde. Då säger han:
- Jag har inte öppnat min mejl, men vänta ska vi se...

Vår tvättmaskin har pajat. Jag mejlade tillverkaren. Deras kontaktformulär funkade. Sedan dröjde det och dröjde och dröjde. Så jag ringde. Då säger hon:
- Jag behöver produkt- och serienummer.
- Varför ber ni inte om det i formuläret då?
- Ähum... ja, jag kan ju inget om sådna där hemsidor.
Nu har jag en ny pump. Som jag köpte i deras servicebutik. Och tillverkaren mejlade idag, cirka en vecka efter jag fyllt i formuläret.

Jag kunde inte gå in på en hemsida på mitt jobb. Den var spärrad. Jag mejlade vår IT-säkerhetsavdelning. Sedan dröjde det och dröjde och dröjde. Jag ringde min chef, som fixade det. Idag, två veckor senare, mejlar IT-säkerhetsavdelningen sitt svar.

Hur TÄNKER de???

4 kommentarer:

  1. Det är lite märkligt att en del har så svårt att förstå poängen med mejl. Har man lagt ut ett formulär eller en e-postadress så känns det väl ändå ganska självklart att man också ser till att läsa den post som kommer. Aldrig skulle väl någon låta "papperspost" ligga flera dagar, veckor, oöppnad?

    SvaraRadera
  2. Eller låta bli att svara i telefon?
    I mitt arbete har jag jagat en man på en myndighet i snart en vecka. Jag ringer och ringer, men han är aldrig där. Han har ingen mobil, och växeln vet inte var han är. Jag mejlade. Har han svarat? Gissa! I morgon ringer jag hans chef.

    SvaraRadera
  3. Samma här, det finns EN person som har hand om kommunala musikskolan i Umeå kommun. Jag har försökt få tag på henne varje dag i två veckors tid, hon har telefontid mellan 11-12 och 13-14, när jag ringer 11.05 får jag telefonsvarare i örat "NN har gått för dagen och kommer åter kl 11.00 i morgon"!

    SvaraRadera
  4. Ring hennes chef! För mejl är väl inte att tänka på? Faxa kanske? Sånt tycks en del begripa. Eller ett snigelbrev med snigelpost och en snigel på ögat.

    SvaraRadera