söndag 23 maj 2010

Hur tittar du på tv?

Vi pratade om det, några vänner och jag. Och det är verkligen olika. Det också ;) Många slötittar, de zappar runt och ibland fastnar de för något. Det gör jag aldrig. En del tittar i tablån och bestämmer sig för att se X och Y.
Och så jag, som var ganska ensam om mitt tittande: Jag tittar i tablån och bestämmer mig för X och Y. Samtidigt har jag min lilla dator i knät som jag surfar med. Om det är ett superintressant program, typ en film eller dokumentär, så lägger jag undan datorn. Annars har jag ett öga och öra på tv:n och ett på datorn.
Jag kan också se två program samtidigt. Ta till exempel Bygglov eller något annat inredningsprogram som jag gillar. Då tittar jag, utan volym. Jag vill SE vad de gör. Deras babbel kan jag vara utan. Och så ser jag något program som jag missat i SVTPlay. Så zappar jag (med ögonen och öronen) mellan de båda. Reklam = SVTPlay får hela min uppmärksamhet. Och så kan jag pausa om det blir superintressant på tv:n.
Hur tittar du?

2 kommentarer:

  1. Vissa program bara måste jag se. Andra program råkar jag se. Har en man som zappar konstant om han får tag på fjärrkontrollen och det är något jag avskyr, precis när man börjar fatta vad det handlar om så byter han kanal igen! SVTPlay använder jag också emellanåt när det är något jag missat.

    SvaraRadera
  2. Två tv-apparater, låter det som ;)

    SvaraRadera