lördag 16 oktober 2010

Ålder är bara en siffra

Igår var jag på fest där jag hade kunnat vara morsa till nästan alla. Vi började prata om ålder, och någon frågade hur gammal jag var.
- Shit, det hade jag aldrig trott!
- Tack, sa jag.
Och kom på att han kanske menade tvärtom: att han inte kunde tro att jag var så UNG. Den tanken slog jag snabbt bort, för det är klart han inte menade så.
Sedan sa de:
- Fan va häftigt att va ung på 70-talet!
- Ähum... ja, kanske det.
Och sedan skulle jag gissa ålder på dem. Jag prickade fyra av fyra, på året. Då slutade jag, för man ska sluta när man är topp. Men en 31-åring var besviken.
- Shit! Ingen brukar tro att jag är så gammal.
De är roliga ungdomarna.

5 kommentarer:

  1. Härligt! Jag ska hem till en klasskompis idag och jag kommer nog vara äldst, ska bli spännande att få träffa dom "privat" och inte i skolbänken. Klart att han menade det som en komplimang :) /Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet att han menade det som en komplimang. Ha det kul i kväll!

    SvaraRadera
  3. Jag avskyr att gissa ålder på folk, brukar ofta göra dem äldre än de är och efter en viss ålder uppskattas ju inte sånt något vidare.

    SvaraRadera
  4. Det är sååå skönt å höra sånt där. I somras fick jag inte köpa snus på konsum för att jag inte hade leg med mig. :-) På en fest skulle några gissa ålder på mig och min bästa kompis. De gissade att jag var 26 och hon var 27. Jag blev sååå glad, eftersom HON är 26 och jag 35 (Hon är 9 är yngre än mig och dom trodde att jag var YNGRE). HON blev INTE glad och beställde en taxi hem.

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ja visst är det svårt. Eller som min kompis sa, som träffade två kvinnor:
    - Va lika ni är! Det syns verkligen att ni är systrar.
    Det var mor och dotter. En blev glad, men inte den andra.
    Jag vågade gissa ålder på dem eftersom de var så unga. Men med folk som är typ 35 +, aldrig.

    SvaraRadera