onsdag 6 oktober 2010

Jag har nog stor arbetskapacitet

Igår satt jag med en kollega och gjorde en arbetsplanering där vi bestämde vem som skulle göra vad. Vi hade en ganska lång lista med stort och smått. När vi var klara sa han:
- Det är en person som kommer att få det riktigt stressigt. 
- Mmm, sa jag, och så nämnde jag en kollega.
- Nä! Det är ju DU!
Jag hade inte tänkt så, för jag är så inställd på att jobba mycket. Jag har ett på- eller avläge. Jag jobbar gärna och mycket, men är också bra på att lata mig. Och nu erkänner jag: Jag HAR en stor arbetskapacitet.

7 kommentarer:

  1. Det är ju superbra att du liksom kan sätta på och stänga av jobbet. Och att du trivs med att ha en stor arbetsbörda :) Trevlig helg. /Kram

    SvaraRadera
  2. Jo. Jo. Detsamma.
    PS Fast just nu har jag tyvärr inte så kul på mitt jobb som jag brukar ha.

    SvaraRadera
  3. Något speciellt som gör att du inte har så roligt?

    SvaraRadera
  4. En massa olika saker. Vi har bytt 3/4 av styrkan. Jag har varit därifrån några månader och mycket ramlade mellan stolarna då, som jag nu får "städa upp". Vi har lite för mycket att göra. Det är för mycket grabbighet och gubbvälde. Den står mig upp i halsen. Typ så.

    SvaraRadera
  5. Känns som om det är dags för Eva att bjuda hem oss snart så vi får prata av oss lite igen.

    SvaraRadera
  6. Eller hur? Kan du inte ta ett snack med henne?

    SvaraRadera