lördag 30 oktober 2010

Jag fattar inte

varför folk som har serviceyrken inte ger service? Jag hetsar upp mig över det med jämna mellanrum. Nu senast är det en hylla jag beställde den 18 augusti, via en hemsida. Fick ett bekäftelsemejl, och sedan RINGDE säljaren och undrade om jag inte glömt hyllplan. Det hade jag inte, för jag har hyllplan. Men det bådade ju gott. Vilken service, tänkte jag. Tji fick jag. Ingen hylla kom. Jag mejlade och frågade. Fick inget svar. Gick in i butiken. Säljaren minns mitt mejl (varför hade han inte svarat???) och min beställning. Han gick in på lagret. Hittade ingen hylla.
- Du, jag kollar det här och återkommer till dig.
Det var väl sisådär tre veckor sedan.
I dag beställde jag en likadan hylla. Av en annan leverantör. Nu ser jag med spänning fram emot när säljare nummer ett ska höra av sig. Jag ska fundera på något riktigt dräpande jag säga åt honom. Förslag, någon?

4 kommentarer:

  1. Usch då! Så bra att du gick någon annanstans, sådana där förtjänar inte att få sälja något! Jag kan inte komma på någon dräpande kommentar åt dig, men det tror jag du kommer att göra så bra själv :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Fast jag grubblar fortfarande. Kanske i onödan, för han kanske aldrig hör av sig?

    SvaraRadera
  3. Ge honom tummen upp, le och säg sedan glatt: Sätt dig och rotera!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, det var ett bra tips. Tack för det! Problemet är att jag nog inte träffar honom, utan han lär väl ringa.

    SvaraRadera