söndag 3 oktober 2010

Kär mot sin vilja

Jag ser att Amelia Adamao är kär mot sin vilja. Eller så står det i tidningarna. Jag har inte läst artikeln, men jag gissar att det är det klassiska. Som det var för mig när jag träffade min Make: Jag hade haft några kortare relationer, en del struliga, och jag tänkte att nu ska jag verkligen vara singel och inte se åt en man. Då dök Han upp.
Hade jag varit intresserad av att träffa någon, hade jag väl inte gjort det. Då lyser det väl desperation i ögonen på en, och alla blir livrädda för att man är desperat?
Men egentligen är det ju en paradox: Är man dejtingsugen så är man öppen, och då borde man träffa fler presumtiva objekt? Och är man inte det, så är man ointresserad och sluten, och då håller sig objekten på avstånd.
Jag fattar inte hur det där funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar