måndag 25 oktober 2010

Varför shoppar de så mycket?

Jag ser svenska Hollywoodfruar och Isabelles (tror jag hon heter) garderob. Och jag undrar varför, varför, varför har man tusentals skor, blusar, byxor, klänningar osv? Snacka om att inte veta vad man ska sätta på sig - man blir ju trött bara man ser allt. Jag blir nästan illamående när jag ser överflödet. Hon har noll koll på vad hon har. Eller använder hon allt en gång och kastar det sen? Hon kanske inte har nån tvättmaskin?
Jag skulle jätte, jättegärna vilja ha massor av pengar för att kunna köpa det jag vill och göra det jag vill. Men jag skulle aldrig, aldrig bara köpa, köpa, köpa. Det är ju rubbat.
Jag hoppas verkligen att de skänker mycket pengar till välgörenhet.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte heller riktigt det där. Hon/dom lär inte hinna använda allt innan hon tycker att det är omodernt och köper nytt.
    Jag blir illa berörd utav de där programmen. I något avsnitt var det någon av Hollywood fruarna som hade "sommarbarn" 2 svarta barn som hon tog med ut till en bondgård och som hon skulle lära "äta rätt". Blä jag blir illamående utav det...

    SvaraRadera
  2. Jeeez! Det såg jag aldrig. Men jag erkänner att jag gillar att titta på det. Kanske för att förfasas?

    SvaraRadera