fredag 29 oktober 2010

Nu har det hänt igen

Det som övergår mitt förstånd: Folk ömmar mer för djur än för människor. Nu handlar det om kaninslakt. Det är förbjudet att slå ihjäl dem, vilket tar en sekund. Man ska använda slaktmask. Som är mycket svårare och smärtsammare. Och nu finns det bilder på en slaktare som slår ihjäl en kanin. Det blir toppnyhet. 20 minuter senare i nyhetssändningen får vi veta att 400 människor i Indonesien dött pga tsunami och vulkanutbrott.
Av detta drar jag slutsatsen att de flesta tycker att en död kanin i Sverige är mer värd än 400 döda i Indonesien.

4 kommentarer:

  1. Jag blir så provocerad av tankesättet. Så är jag ingen djurvän, heller. Missförstå mig rätt: Jag tycker djur ska ha det bra, men jag förstår inte ömmandet för dem.

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr tycker nog många precis så. Kaninerna i Sverige finns närmare än folket i Indonesien, därför är dom viktigare. Jag förstår inte det tankesättet, det gör mig upprörd.

    SvaraRadera
  3. Eller hur? Det är mycket, mycket konstigt.

    SvaraRadera