onsdag 29 september 2010

Dagens måsteläsning

Jag blir rasande.

6 kommentarer:

  1. Ja Herre Gud! Vad ska man säga? Det är förjävligt!

    SvaraRadera
  2. Ja fy f*n, jag läste också den där och vad ska man säga. Jag blir så förbannad. Varför ska inte tjejers nej vara lika mycket värda som killars....Detta gör mig rasande. Man måste väl ALLTID få ändra sig och säga nej, eller om man inte kan säga nej så märks det väl om en tjej inte vill mer. Är killar/män så korkade att dom inte märker om tjejen inte vill längre???

    SvaraRadera
  3. Det har banne mig inte hänt ett dugg. Världens jämlikaste land, pyttsan!

    SvaraRadera
  4. Ja det är både sorgligt och tragiskt. Jag känner att jag som pojkmamma har ett stort ansvar, men det är såklart ett mycket större, strukturellt samhällsproblem.

    SvaraRadera
  5. Det måste ju vara dags att fräscha upp både lagar och nämndemän. I Skåneregionen är medelåldern på nämndemännen nästan 57 år och det är inte unikt just för den regionen. Kanske ligger lite av problemet där, de äldre har en gammeldags syn på hur flickor/kvinnor ska vara och lever de inte upp till den synen - ja, då är de inte trovärdiga.

    SvaraRadera
  6. Eller hur? Och snart har vi SD:are som nämndemän...
    Världens mest jämställda land - hur ska det då inte se ut i övriga världen?

    SvaraRadera