måndag 27 september 2010

Provocerande positiv

Vi som skriver på Facebook skriver ju sällan om tråkiga, negativa, jobbiga saker. Det är ju liksom inte till för det, tycker jag. Och de flesta andra. Igår skrev jag ett positivt inlägg om min toppensöndag som rymde både utevistelse, god mat, motion och bastu. I morse träffade jag en vän, AFK, som sa att det nästan var provocerande att läsa om min jä**a positiva söndag, när h*n själv legat hemma sjuk och eländig.
Det kan jag väl förstå, men skulle h*n känna sig bättre om jag inte haft en bra dag? Som att jag måste blåsa ut ditt ljus för att mitt ska lysa starkare?

2 kommentarer:

  1. Konstigt att känna sig provocerad av det! Jag tycker tvärtom, om jag skulle ha en skitdag skulle jag förmodligen bli lite gladare av att läsa något positivt än något negativt. Strunt i hennom!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet. Jag blev nog mest paff när h*n sa det.

    SvaraRadera