söndag 19 september 2010

Lite skryt över mina barn

Min son berättade om en vakt på en krog som sagt "Jävla bögjävel" till sonens kompis.
- Han kanske förtjänade det, försökte Maken.
- Man kan väl aldrig förtjäna att bli kränkt för sin sexuella läggning, svarade min son.

Jag höll på att spricka av stolthet. Till min Makes försvar måste jag säga att han försökte förklara att det inte var SÅ han menade, utan att kompisen kanske varit för full, uppkäftig och bråkig, och därmed förtjänat en utskällning. Maken höll givetvis med om att bögjävel förtjänar ingen att kallas.

Ord är viktiga.

5 kommentarer:

  1. Du har en mycket klok son :) Ibland blir man så stolt över sina barn.

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag är stolt över mina barn 99 dagar av 100. Typ ;)

    SvaraRadera
  3. Ja den där sista dagen kan dom vara riktigt jobbiga ;)och ovettiga, hihi...
    Men ja ord är så viktiga, och nu i denna nya regeringstid med SD i riksdagen så är nog orden ännu viktigare :) /Kram

    SvaraRadera