lördag 25 september 2010

Trivialt lördagspyssel

Hittade hos Mammipammis och  Från mitt hörn. Väl bekomme.
1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där? - andefattig: tom, intetsägande, innehålls- (Stora synonymordboken) 
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? - Ingenting. 
3. Vad var det senaste du såg på tv? - Skavland. 
 4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: - 15.30. (15.44)
 5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?- Luftavfuktaren i källaren.  
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? - I dag, i trädgården och tömde krukor på sommarblommor och lite annat småjox.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
- Tidningarna (Expressen, Aftonbladet, DN och SvD).  
8. Vad har du på dig? - Jeanskjol, t-shirt, trosor, BH.  
9. Drömde du något inatt? I så fall – vad? - Ja, jag minns det i morse, men inte nu.  
10. När skrattade du senast? - I dag, när jag pratade i telefon.  
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?- Anslagstavla med lite smågrejs. 
 12. Har du sett något konstigt på sistone? - I går såg jag en man som var jätte, jättelång. Säkert 2.30. Och så såg jag en annan man som såg mycket konstig ut. Han mådde nog inte så bra.  
13. Vilken var den senaste film du såg? - Hmmm... minns inte. Men senaste som jag minns är Precious (se den!). 
 14. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. - Vad skulle det vara? Jag berättar allt.  
15. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? - Fred på jorden. Det skulle föra med sig så många andra positiva saker.  
16. Tycker du 18. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?- Det tog lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar