torsdag 23 december 2010

Är det provocerande att inte stressa?

Gu så alla håller på innan jul. Ibland undrar jag vad de gör, för det tar liksom aldrig slut. Och jag undrar om det är nåt fel på mig. Jag känner noll stress. I år är det speciellt, på grund av en svår händelse i familjen. Då bleknar liksom allt annat, och inget känns så viktigt. Jo, det känns viktigt att vi är tillsammans, men inte att vi har tusen paket och en miljard saker på julbordet. Men jag känner inte av julstressen andra år heller. Är det något fel på mig? Vad GÖR alla andra? Jag vågar inte yppa att jag är lugn som en filbunke, för det känns som ett koketterande, och folk blir så provocerade. Man bara SKA stressa.
En fridefull jul önskar jag er alla!

5 kommentarer:

  1. Det är väl en jättebra egenskap att inte stressa upp sig inför julen! Precis som du säger så finns det viktigare saker än att allt ska vara "perfekt". En fridefull jul önskar jag dig och de dina också, trots de svårigheter ni går igenom!

    SvaraRadera
  2. Oftast blir jag stressad ute i affärerna bara för att alla andra stressar runt, men hemma tar jag det ganska lugnt (tror jag).
    Jag önskar dig och din familj en god jul, trots omständigheterna som ni inte kan rå över. /Kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du! Affärernas stress slipper jag, eftersom jag handlar alla klappar på nätet ;) Och maten får man min handla. Smart va?

    SvaraRadera
  4. Ja, det verkar som om det över lag är provocerande att inte stressa. Inte bara kring jul. Men kanske framför allt kring jul, som du beskriver.

    Jag är helt med på din linje. Varför härsa runt? Allt som stressen innebär handlar ju i princip bara om yta!

    Pga vissa mindre roliga händelser så gjorde min familj en variant i år av den annars så traditionsbundna julfirandet. Och jo, tro det om ni vill, men det blev nog faktiskt den mest avspända och trevliga julaftonen ever :) Så fint, så fint.

    SvaraRadera