onsdag 1 december 2010

Kasta skit runt, runt

Jag har en teori: Den som får skit på sig, vill kasta skit på någon annan. Oftast törs man inte kasta tillbaka, eller kasta på någon som kanske skulle behöva få en skopa. Utan man kastar neråt. Eller möjligen åt sidan. Sällan uppåt. Och så fortsätter det och går runt, runt.
Därför läser jag nu en bok som heter "Ta skit och gör det till guld". Jag har egentligen fått nog av alla sådana där positivitetsböcker, men nu kunde jag inte låta bli. Jag har inte blivit så mycket klokare. Än. Men snart kanske jag har byrålådorna fyllda av guldtackor.

6 kommentarer:

  1. Ja Katten på råttan, råttan på repet är ju ett bekant fenomen som nog inte är allt för ovanligt. Du får dela med dig om du lär dig något vettigt av boken.

    SvaraRadera
  2. Eller hur?
    Jag ska absolut dela med mig. Här eller AFK.

    SvaraRadera
  3. Ja, så kan man ju också göra. "Pass it forward"

    SvaraRadera
  4. Mmmm. What comes around, goes around.

    SvaraRadera
  5. Det där med att kasta skit på varandra har jag svårt för. Du får gärna dela med dig av visdomen du får via boken sedan :) Vore skönt om man kunde göra guld av skit ;)

    SvaraRadera
  6. Jag har också svårt för det, men just nu befinner jag mig i en miljö där det tyvärr inte är ovanligt. Jag ska meddela hur man gör skit av guld. Eller var det tvärtom ;)

    SvaraRadera