lördag 25 december 2010

Det är f*n inte klokt!!!

Jag hörde en 21-åring som ringde in till ett program i P3. Han kände sig lite ensam och ledsen och saknade sin mammas kakbak så här i jul. Varför??? För hans kristna familj hade förskjutit honom eftersom han är homosexuell!!! Hur f*n är en mamma och en pappa funtade som vänder sin som ryggen för att han är bög??? Skulle jag få reda på vilka föräldrarna är, skulle jag f*n åka dit och spöa upp dem. Nä, det skulle jag inte. Men jag skulle prata förstånd med dem. Ska inte kristna behandla alla människor som de själva vill bli behandlade? Och älska sin nästa? Och Gud vet vilka kärleksbudskap som finns i Bibeln? Detta är en SKAM!!! Må föräldrarna brinna i helvetet. Nä, men må de komma till sans. Och må den stackars pojken få ett gott liv. Med, eller utan, sina puckade föräldrar.

6 kommentarer:

  1. Fy så tragiskt, att bli avvisad från sin familj för att man är homosexuell, det är fruktansvärt. Hoppas innerligt att hans föräldrar kommer till sans och att de kanske hörde sin son i radion och till slut förstod vad de verkligen gjort mot honom. Sina barn älskar man vad de än gör, så är det bara. Det är ens barn!!!
    Kram och god fortsättning till dig och din familj. /Kram

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Det är ett mycket, mycket konstigt agerande från deras sida.
    Tack detsamma till dig!

    SvaraRadera
  3. Det här gör mig lika rosenrasande som jag tycker mig läsa att du var när du skrev det! Helt ofattbart. Det finns ingen som helst ursäkt för deras agerande, de är helt enkelt inte värda att ha barn tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Jo, jag var rosenrasande och använde kraftuttryck. Men de var på sin plats. Visst är det helt obegripligt?

    SvaraRadera
  5. Ja, det är hemskt hur man kan göra så! Det går inte att tänka sig in i situationen liksom.

    Jag har en liknande story. Fast kanske ännu värre.
    Min killes extjej (och hennes familj) är frireligiösa. De (min kille och tjejen) hade många långa och heta och infekterade diskussioner (min kille är väldigt anti allt som har med gudstro att göra). Och den tjejen säger då bl a att om hon någon gång skulle komma på att hon var homosexuell så skulle hon aldrig kunna leva ut den lusten - för "det är fel".

    ...

    Jag säger bara, What?!

    SvaraRadera
  6. Jag säger detsamma! Stackars, stackars människor.

    SvaraRadera