onsdag 29 december 2010

Björn Ranelid i Let´s dance

Det ska bli roligt att se! Han är så speciell. Jag har träffat honom och han gjorde ett starkt intryck på mig. På ett sätt är han så pretto, fåfäng och skrytsam, men på ett annat så är han lyssnande och öppen. Och jag tycker han får oförtjänt mycket skit i media (minns ni den där historien med Linda Skugge och läppglanset?). Och framförallt: han skriver på ett sätt som bara han kan. Helt fantastiskt! Han är i fin form. Säger han. Jag skulle ha blivit förvånad om han sagt att han var i dålig form.

5 kommentarer:

  1. Ja det ska bli roligt att se honom där. Jag hade ingen uppfattning alls om honom innan han var med i Stjärnorna på slottet, men där tyckte jag honom - gillar de som är udda och annorlunda.

    SvaraRadera
  2. Precis! Han är ju modig som vågar sticka ut så mycket och säga vad han tycker och tänker, utan att bry sig om vad andra tycker. Har du läst nåt av honom?

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har ju inte det. Har fått för mig att hans böcker inte riktigt är "min stil". Men kanske jag borde prova. Har du?

    SvaraRadera
  4. Jag har försökt mig på hans böcker men jag fixar dom inte, jag klarar inte av hans högtravande språk. Nej hans böcker får vila i hyllan mer än några veckor.
    Men honom gillar jag annars, han vågar vara annorlunda.

    SvaraRadera
  5. @Kristina: Prova! Det tar kanske 30-40 sidor innan man är inne i "ranelidskan", men sen är det en fröjd att läsa. Det är så vackert. Du är ju läsvan, så det är inga problem. Jag har väl läst 5, 6 stycken. Du kan få låna nån om du vill, eller låna på bibblan.
    @Marie-Louise: Smaken är som baken. Gillar man inte böcker, ska man inte läsa dem. Jag brukar ge böcker 30, max 60 sidor. Gillar jag dem inte då, byter jag. Kul att du också gillar honom!

    SvaraRadera