tisdag 28 december 2010

Vänner är guld värda!

Mina vänner är verkligen supergulliga. Nu, när jag ha det lite tufft, men annars också. Jag har en kollega som ger mig en kram varenda morgon. En annan kompis, som har det tufft på sitt håll, ringer och SMS:ar ofta. Och andra ringer, mejlar och SMS:ar. Och de jag träffar, frågar och lyssnar. Och jag vet att jag kan höra av mig till var och en av dem, när som helst. Mitt i natten, om jag skulle vilja. Och de lyssnar. Och ställer upp. Vilken rikedom! Tänk så fattigt att känna sig ensam. Usch. Jag kan knappt tänka tanken.

5 kommentarer:

  1. Ja, det är sannerligen en rikedom att ha sådana vänner! Och det är ju så sant som det är sagt att "I nöden prövas vännen". Sedan är det ju med all sannolikhet också så att du har gjort dig förtjänt av dem.

    SvaraRadera
  2. Skulle skriva "i nöden prövas vännen", men så hade Kristina skrivit det.
    Det är när man har det riktigt tufft som de "ytliga" vännerna brukar försvinna. De riktiga står kvar.

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen en rikedom att ha sådana vänner. Jag har nog tyvärr inte riktigt den rikedomen, jag har ganska få vänner. Men jag har min släkt som alltid finns där. Men ibland saknar jag den där vänkänslan som många skriver om.

    SvaraRadera
  4. En bra släkt är ju också guld värd! Och det handlar ju inte om kvantitet, utan om kvalitet. Så jag hoppas du har någon riktigt bra vän! Det har du säkert!

    SvaraRadera