onsdag 8 december 2010

Jag gjorde henne glad och hon gjorde mig glad

Några gånger har jag skrivit på författares bloggar. Särskilt när jag gillar deras böcker. De bemödar sig sällan att ens kommentera det. Det är s**t om du frågar mig! Nu pratar jag om författare som har 0-5 kommentarer per inlägg. Typ som jag ;)
Igår skrev jag på Malin Persson Giolitos blogg och tackade för läsuppleveslen av "Bara ett barn". Läs den!!!
Hon skrev:
Malin Persson Giolito // 7 Dec 2010 22:40

Käraste Doris. Jag blir så glad. Du anar inte hur mycket jag behövde just det här. Precis i dag. Tack snälla, snälla du. Tack!
Nu kanske jag ska tacka för att hon tackade ;)

13 kommentarer:

  1. Åh, vi kan fortsätta en stund till tycker jag! Kram från Malin Persson G

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Varför inte ;) Det är alldeles för lite beröm, omtanke och kärlek i cybervärlden. OCH i den riktiga. Eller nä, inte för lite, men det kan aldrig bli för mycket. Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillas. Alla kan behöva beröm, även författare.

    SvaraRadera
  4. Absolut! Jag tror att t ex författare får för lite beröm. Vi kanske ser dem på stan eller lyssnar på dem på bibblan, men vi vågar inte gå fram till dem och säga "Jag tycker du skriver jättebra böcker". Jag har gjort det några gånger, och det är klart att de blir superglada. Det är lätt att tro att de överöses med beröm, men så är det inte.

    SvaraRadera
  5. Så roligt med sådan som bemödar sig med att svara på andras kommentarer, författer eller inte.=)

    SvaraRadera
  6. Precis!
    PS Kul att du hittade hit.

    SvaraRadera
  7. Igår gjorde jag detsamma, skrev till Ninni Schulman - och fick svar! Jag läste hennes bok "Flickan med snö i håret", tyckte den var fantastiskt bra och ville veta om det kommer någon fortsättning. Till min stora glädje gör det det.

    SvaraRadera
  8. Vad roligt! Vad är det för typ av bok? Deckare?

    SvaraRadera
  9. Ja, en deckare är det. Kan rekommenderas.

    SvaraRadera
  10. OK, ställer mig i kö på bibblan. Tack för tipset. Läs Malins bok!

    SvaraRadera