måndag 28 mars 2011

Djuraffär + mat + fika = sant

En affärslokal har bytt inriktning i min stad. Där det förut var en videouthyrning/kiosk är det numera en djuraffär. Där man också kan fika och köpa snabbmat. Jag skulle aldrig köpa mat där, än mindre sätta mig och fika där. SÅ äckligt! Först tar de bort bajset i marsvinsburen och sen gör de en sallad. Inte till marsvinet, utan till en människa. Men jag är nog inte målgrupp. Tanken kanske är att hundägarna får en mötesplats där de kan ta med sina hundar och fika? Kanske hunden får en egen stol och ett eget ben att gnaga på, på en tallrik? Vad vet jag. Är jag konstig som tycker kombon mat och djur är konstig?

4 kommentarer:

  1. Nej usch vad äckligt! Det brukar ju inte heller lukta så vidare gott i djuraffärer. Jag måste säga att jag är lite förvånad att hälsovårdsnämnden ens tillåter den kombinationen (känns som om hälsovårdsnämnden är ett gammalt ord, men du fattar vad jag menar).

    SvaraRadera
  2. Jag fattar vad du menar, och jag tänkte inte på det, men det är ju superkonstigt! Men det kanske är ett sånt där fik dit man går med sina djur? Det finns väl sådana i Stockholm, vill jag minnas.

    SvaraRadera
  3. Ja det måste ju nästan vara det, men känns ändå märkligt. Kanske ska ta med undulaterna och ta en fika :)

    SvaraRadera
  4. Gör det! Jag kan ta med mina dammråttor och hänga med som sällskap.

    SvaraRadera